Cara Nak Buat Pilis Berpantang

Baiklah menjalani tempoh berpantang sememangnya perkara yang sangat mencabar buat ibu terutama sekali bagi yang pertama kali melahirkan anak. Sbb sekarang kan panaspakai lak benda2 tu hazab.


Ketahui Manfaat Dan Resipi Berpilis Untuk Ibu Berpantang Nuhababy

Memastikan kaki tidak berasa sejuk.

. Saya tak pakai param pilis segaladulu pakai sekali jer. Cara masaknya pun mudah sangat-sangat. Pastu bila hubby balik dia terkejut tengok muka saya berparam pilis.

Persediaan penyusuan bakal 2nd baby susu for. Berpantang ni kalau nak ikut orang. Sebenarnya bagus bila berpilis ni sebab bantu buang angin kat kepala.

Sebab mak tak pandai sangat nak buat. Pilis ni pon Nana bancuh dan pakai sendiri. Tips buat suami ketika isteri bersalin.

Makcik kat paket pilis ni tengok dahi dia itu pilis lah. Apa yang ada dalam pakej berpantang ini. Minyak kelapa dara di kala nak bersalin.

Secara tak langsung dapat mengurangkan sakit kepala atau pening yang mungkin boleh menyebabkan meroyan. Sejak dari waktu bersalinkan Umar lagi saya plan nak share tentang cara saya berpantang dan. Saya ada tanya kat makcik yang suruh pakai pilis tu ape tujuan pakai benda ni.

Confinement Lady dari Fazrina Postnatal Care. Cara Buat Pilis Secara Kursus Spa Dan Kursus Produk Spa Facebook. Manalah tahu dia nak bayarkan.

Sukatannya terpulang pada ibu. Tak ke saya ni jugakkkk. Penjagaan selepas bersalin adalah sangat penting untuk mengembalikan kesihatan ibu setelah mengandung dan mengalami pelbagai perubahan fizikal dan juga naik turun tahap kesihatan.

Persediaan penyusuan bakal 2nd baby breastfee. Tanda-tanda awal nak bersalin. Jangan lupa tanya suami juga.

Cara Buat Pilis Untuk Ibu Berpantang secara DIY dengan menggunakan bahan bahan sepertiPilis atau tepek dahi adalah salah satu ramuan petua orang tua dulu d. Tapi dengar-dengar sekarang dah ada pakej berpantang yang ditawarkan dari rumah ke rumah. Resepi Tambah Susu Badan Buat Para Ibu.

Dahlah nak kena jaga baby lagi suami cuti seminggu je. Kitorang jalan2 makan angin and balik SAlam sekejap time ni. Hi semuauntuk video kali ni biras nak share cara-Cara Pakai pilis yang betul semasa berpantang selepas bersalinBiras hope video ni dapat beri manfaat pa.

9am 6pm Saturday. Pulak tu bila dia dah kering mula lah berterabur kat serata alam. Penyusuan susu badan merupakan satu perjuangan terutamanya apabila anda mengalami masalah bekalan yang rendah.

Antara sebab kenapa saya boleh berpantang sendiri ialah sebab saya cepat sihat lepas bersalin saya guna Set Berpantang Shaklee je untuk recharge dan recover dari kesakitan dan kepenatan bersalin. Pilis pula macam bedak sejuk tapi letak kat dahi je. Jangan Abaikan 8 Amalan Berpantang Ini Supaya Sihat Luaran Dalaman.

Nak kena berbengkung bertungku semua manalah reti. Amalan Berpantang Yang Biasa Dilakukan Pada Ketika Ini. Bagi ibu yang berpantang sendiri saya nak share satu menu yang mudah dimasak dan yang penting selamat buat bayi dan ibu.

Cara Buat Pilis Sendiri Malaydodo. Sama macam bersalin anak sulung 4 tahun dulu aku berpantang sendiri dan ambik servis Confinement Lady untuk jaga aku masa dalam pantang. Oh saya memang bukan amalkan pakai bedak sejuk.

Blog Lia Tips Berpantang Sendiri Yang Mudah Param Dan Pilis. Berpantang Anak Ke2. Masih Belum Buat Keputusan.

Pilis Pembekal Produk Bertangas No 1 Malaysia Facebook. Bahan diperlukan adalah. Untuk anak no 3 ni saya cari jugak PILIS.

Sape yang nak buat semua tu. Tak mustahil dalam tempoh berpantang tu time adik ipar adik saya dah kembali masuk belajar saya yang nak kene buat semua kerja. Halia dan lada hitam tu jangan terlampau banyak nanti panas badan pula ye.

Bahan-bahannya mudah sahaja. Cara mudah bersalin normal. So far setiap kali bersalin saya memang berpantang sendiri takde pun yang jaga.

Kalau cara moden kita cuma perlu makan vitamin macam b complex untuk kurangkan stress. 03-50315272 Monday Friday. Aku ada cerita kat entry ni - My Confinement Story.

Aaron 12 days old. So masa berpantang anak kedua ni sama. CARA BUAT PILIS SECARA TRADISIONAL Sepanjang tempoh berpantang Pilis di sapu di bahagian dahi untuk elakkan dari pening dan sakit kepala.

Macam pelik juga masa mula-mula pakai. My experience with 2 Malay Confinement Lady. Dah pulak tu masa pantang je pakai.

Pilis Seberat Zarah. Buatnya 2 orang anak solehah saya ni nak makan itu ini Aqilah beyak ke. Macam pelik rupa kita pakai pilis.

Tapi jangan risau ibu. Nak senang pakai je minyak panas. Keesokan harinya dia menjadi budak botak.

16 fakta menarik tentang baby yang mungkin kit. Yela kata nak kene berpantang sendiri. Ketahui Manfaat Dan Resipi Berpilis Untuk Ibu Berpantang Nuhababy.


Set Bersalin Mudah Set Bersalim Kurus Set Bersalin Cantik Set Bersalin Berjaya Set Bersalin Kurus Set Bersalin Bergaya Set Bersalin Set Bersalin Warisan Mak Tua


Cara Membuat Pilis Dahi Asas Ibu Berpantang Youtube


Pin On Motivasi


Pilis Adalah Ramuan Alami Yang Bisa Digunakan Usai Melahirkan Apa Manfaatnya Kumparan Com

No comments for "Cara Nak Buat Pilis Berpantang"